Archiwum Portfolio - Strona 5 z 17 - Apogeum film
0
archive,paged,post-type-archive,post-type-archive-portfolio_page,paged-5,post-type-paged-5,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Archive

Fiat 125p FSO

Okres w jakim była produkowana: lata 1967-1991

Kraj pochodzenia: Polska

Typ/rodzaj: Polski samochód osobowy produkowany na licencji włoskiego Fiata 125. Samochód potocznie nazywany “Dużym Fiatem” wprowadzony został jako następca leciwej już Warszawy 224/224. Względem poprzedniczki charakteryzował się dużo nowocześniejszym wyglądem oraz mechaniką. Fiata 125p napędzały silniki o pojemnościach 1,3L oraz 1,5L. Duże Fiaty montowane w Warszawie na początku wyszły tylko w wersji sedan. Z czasem dodano kombi oraz pick-up. Łącznie wyprodukowano ponad 1,5 mln egzemplarzy z czego ponad połowa pojechała na eksport. Fiat 125p jest jednym z symboli epoki PRL.

FSO Polonez “Borewicz” MO

Okres w jakim była produkowana: lata 1978-1987

Kraj pochodzenia: Polska

Typ/rodzaj: Polski samochód osobowy produkowany na płycie podwoziowej Fiata 125p. Polonez był następcą Fiata 125p, jednak był produkowany równolegle aż do 1991 roku w Polsce. To co odróżniało go od poprzednika, to nadwozie samonośne typu hatchback. Poloneza ważącego ponad 1100 kg napędzał jeden z czterocylindrowych rzędowych silników o pojemności 1,5 bądź 1,6 L. Prezentowany pojazd jest radiowozem milicyjnym wraz z pełnym wyposażeniem. Polonez “Borewicz” jest jednym z symboli epoki PRL

Warszawa 223 MO

Okres w jakim była produkowana: lata 50-60-70-te XX wieku

Kraj pochodzenia: Polska

Typ/rodzaj: Polski samochód osobowy produkowany na w oparciu o radziecki GAZ M-20 Pobieda. Polscy inżynierowie rozwinęli jednak konstrukcję Pobiedy i z fabryk FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) w Warszawie wyszły modele rozwojowe – Warszawa sedan, kombi oraz pick-up. Warszawy napędzał czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2,1 L o mocy 50 lub 70 KM współdziałający z trzy lub czterobiegową skrzynią manualną. Prezentowany model to radiowóz Milicji Obywatelskiej wraz z pełnym wyposażeniem. Warszawa 223 była jednym z symboli epoki PRL.

Citroën AC4 Pick-Up

Okres w jakim była produkowana: lata 20-te i 30-te XX wieku

Kraj pochodzenia: Francja

Typ/rodzaj: Francuski samochód osobowy produkowany w Paryżu. Następca modelu B14. Model Citroen AC4 (Andre Citroen 4) był pierwszym tak mocno reklamowanym samochodem. Reklama ze słowami Andre Citroena znalazła się min. na wieży Eiffel’a oraz na banerach ciągniętych za samolotami latającymi nad Paryżem. AC4 napędzał czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 L zdolny rozpędzić ważący prawie 1200kg samochód do 80km/h. Citroeny AC4 składane były w Polsce i były jednymi z najczęściej spotykanych pojazdów na naszych drogach w tamtym okresie.  Prezentowany model to nieduża ciężarówka – pick-up.

Citroën AC4

Okres w jakim była produkowana: lata 20-te i 30-te XX wieku

Kraj pochodzenia: Francja

Typ/rodzaj: Francuski samochód osobowy produkowany w Paryżu. Następca modelu B14. Model Citroen AC4 (Andre Citroen 4) był pierwszym tak mocno reklamowanym samochodem. Reklama ze słowami Andre Citroena znalazła się min. na wieży Eiffel’a oraz na banerach ciągniętych za samolotami latającymi nad Paryżem. AC4 napędzał czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 L zdolny rozpędzić ważący prawie 1200kg samochód do 80km/h. Citroeny AC4 składane były w Polsce i były jednymi z najczęściej spotykanych pojazdów na naszych drogach w tamtym okresie. Prezentowany model to czterodrzwiowa limuzyna.

Renault Monaquatre YN2

Okres w jakim była produkowana: lata 30-te XX wieku

Kraj pochodzenia: Francja

Typ/rodzaj: Model Monaquatre był małym rodzinnym samochodem osobowym budowanym w różnych wersjach. Prezentowana wersja to mała ciężarówka – pick up. Renault to napędza czterocylindrowy silnik chłodzony cieczą, posiada instalację 6V, oraz napęd na tylną oś. Co ciekawe, Renault Monaquatre ważył niecałe 1000kg. Za projektem stał Louis Renault, produkowany był w Boulogne-Billancourt i Ile Seguin we Francji, oraz o czym warto wspomnieć w Belgii w Haren-Vilvoorde.

FSO Polonez Caro

Okres w jakim była produkowana: lata 90-te XX wieku

Kraj pochodzenia: Polska

Typ/rodzaj: kolejna generacja samochodu z fabryki FSO. W porównaniu z poprzednimi generacjami, da się zauważyć skok technologiczny – jako wyposażenie dodatkowe min.: elektryczne szyby, klimatyzacja, centralny zamek czy elektryczne i podgrzewane lusterka. Polonez Caro był najchętniej kupowanym samochodem w Polsce w latach 90-tych.