Archiwum Portfolio - Apogeum film
0
archive,post-type-archive,post-type-archive-portfolio_page,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Archive

Simson DUO

Okres w jakim był produkowany: 1972-1991
Kraj pochodzenia:  NRD
Typ/rodzaj:  produkowany w Niemieckiej Republice Demokratycznej trzykołowy pojazd z początku przeznaczony dla osób z niepełnosprawnością narządów ruchu.  Produkowany i składany był z użyciem silnika firmy Simson oraz innych podzespołów od pojazdów produkowanych w NRD. Simson DUO był bardzo popularny w krajach socjalistycznych.

GAZ MM

Okres w jakim był produkowany: 1942-1950
Kraj pochodzenia:  ZSRR
Typ/rodzaj: lekki samochód ciężarowy oparty będący kopią modelu Ford AA. Jest to wersja wojenna samochodu GAZ AA, która produkowana była w Gorkim od 1938 roku. Produkcja wojenna wymusiła liczne uproszczenia – min. brak drzwi, jeden reflekor, brak zderzaka, czy przednich hamulców.

Żuk A03 “Smutek”

Okres w jakim był produkowany: 1959-1998
Kraj pochodzenia:  Polska
Typ/rodzaj: najpopularniejszy polski dostawczak. Fabryka samochodów ciężarowych w Lublinie produkowała Żuki w kilku wersjach nadwozia – towos, furgon, mikrobus, skrzyniowy, pick-up. Prezentowana wersja to Żuk “Smutek” nazywany tak ze względu na charakterystyczny kształt przodu.

Renault ADV-1

Okres w jakim był produkowany: 1934-1938
Kraj pochodzenia:  Francja
Typ/rodzaj: Model ADV-1 stanowił podstawę floty lekkich samochodów dostawczych Renault o ładowności od 500 kg. Premiera samochodu osobowego Celtaquatre na którym bazował ADV-1 w 1934 roku zbiegła się dokładnie z wprowadzeniem Citroëna Traction, jego konkurenta. Chociaż konkurencyjny model Citroena o oznaczeniu 7 CV miał znacznie bardziej rewolucyjny design, Renault odniósł wielki sukces ze względu na swoją solidność. Biorąc pod uwagę, że rynek zwykle preferował niezawodność i solidność od estetyki, w swojej konstrukcji Renault bardziej zwracał uwagę na potrzeby handlowców. Model ADV-1 napędzał czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 1400cm3.  Renault ADV-1 był budowany w kilku wersjach nadwozia – pick-up, ambulans, czy prezentowany tutaj blaszany furgon.

Renault ADV-1 Ambulans

Okres w jakim był produkowany: 1934-1938
Kraj pochodzenia:  Francja
Typ/rodzaj: Model ADV-1 stanowił podstawę floty lekkich samochodów dostawczych Renault o ładowności od 500 kg. Premiera samochodu osobowego Celtaquatre na którym bazował ADV-1 w 1934 roku zbiegła się dokładnie z wprowadzeniem Citroëna Traction, jego konkurenta. Chociaż konkurencyjny model Citroena o oznaczeniu 7 CV miał znacznie bardziej rewolucyjny design, Renault odniósł wielki sukces ze względu na swoją solidność. Biorąc pod uwagę, że rynek zwykle preferował niezawodność i solidność od estetyki, w swojej konstrukcji Renault bardziej zwracał uwagę na potrzeby handlowców. Renault ADV-1 był budowany w kilku wersjach nadwozia – pick-up, blaszany furgon czy prezentowany tutaj ambulans.

 

 

Wartburg 312

Okres w jakim był produkowany: 1955–1967

Kraj pochodzenia: NRD

Typ/rodzaj: produkowany od 1956 roku w NRD samochód osobowy. Napędzany silnikiem dwusuwowym o pojemności 1000cm3. Produkowany w fabrykach Eisenach samochód swoją nazwę wziął od znajdującego się nieopodal zakładów produkcyjnych zamku – Wartburg. Samochód produkowany był w nadwoziach coupe, kombi, czy prezentowany sedan. Wartburga 312 charakteryzowała bardzo ładna linia nadwozia, stąd też jego nazwa potoczna – łąbędź. Jego następca, model 353 był już znacznie bardziej kanciasty.

GAZ-12 ZIM

Okres w jakim był produkowany: 1950-1960

Kraj pochodzenia: ZSRR

Typ/rodzaj: GAZ-12 znany jako ZIM produkowany był przez Gorkowskie Zakłady Samochodowe w latach 50-tych. ZIM był odpowiedzią na zapotrzebowanie na limuzynę dla władz państwowych oraz funkcjonariuszy partii komunistycznej. GAZ-12

Syrena 104

Okres w jakim był produkowany:1957-1983

Kraj pochodzenia: Polska

Typ/rodzaj: pierwszy po wojnie całkowicie polskiej konstrukcji samochód osobowy. Syreny produkowane były w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie, oraz od 1972 roku w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. Prezentowany model Syreny to 104, czyli ostatni który miał drzwi otwierane pod wiatr. Stąd też potoczna nazwa “kurołapka”. W sumie Syrenek wyprodukowano ponad pół miliona egzemplarzy, co czyniło ją jednym z bardziej popularnych samochodów na drogach PRL-owskiej Polski.

Opel P4

Okres w jakim był produkowany: lata 30-te  XX wieku
Kraj pochodzenia: Niemcy
Typ/rodzaj: niewielki samochód osobowy produkcji niemieckiej. Następca modelu Opel 1.2, oraz poprzednik modelu Kadett. .Pomiędzy 1935 a 1937 rokiem Opel wyprodukował pona 65 tys. sztuk tego modelu w fabryce w Rüsselsheim. Opel P4 miał miejsce dla 4 osób, jednak nie posiadał bagażnika, stąd często w tych modelach dołożone kufry z tyłu samochodu, lub rzadziej bagażniki dachowe. Technicznie był oparty na poprzedniku Opla 1,2 litra, ale został nieco zmieniony zewnętrznie. Co ciekawe spośród wielu modeli Opla, to właśnie P4 był najtańszy na tamte czasy.

Horch 830 BL Pullman

Okres w jakim był produkowany: lata 30 XX wieku

Kraj pochodzenia: Niemcy

Typ/rodzaj: Niemiecka limuzyna z najwyższej półki. Samochodami takimi wożeni byli marszałkowie, generałowie, dostojnicy państwowi.

Samochody marki Horch były obok Maybacha i Mercedesa były najdroższymi i najbardziej luksusowymi samochodami.