Archiwum Portfolio - Strona 16 z 17 - Apogeum film
0
archive,paged,post-type-archive,post-type-archive-portfolio_page,paged-16,post-type-paged-16,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Archive

Citroen R23U Wrak

Okres w jakim był produkowany: 1935-1969

Kraj pochodzenia: Francja

Typ/rodzaj: cieżarówka ta służyła na wielu frontach II wojny światowej, używana przez armie m.in. brytyjską, francuską i polską. Po wojnie służyła jako cywilne auto ciężarowe o ładowności 1,5 tony.

Chevrolet G 7107 Wrak

Okres w jakim był produkowany: 1940-1945

Kraj pochodzenia: USA

Typ/rodzaj: 1,5 tonowa ciężarówka o napędzie 4×4, przeznaczona do transportu żołnierzy, ekwipunki i ciągania armat. Po wojnie służył jako samochód ciężarowy w miejscach trudno dostępnych np. w górach.

BRDM-2

Okres w jakim był produkowany: 1963-1989

Kraj pochodzenia: ZSRR

Typ/rodzaj: Radziecki pojazd opancerzony przenzaczony do celów rozpoznawczo – patrolowych. Służył w armiach Układu Warszawskiego. Sprzedawany także na Bliski Wschód. Brał udział w praktycznie każdym konflikcie od lat 60.

BMW R75 Sahara

Okres w jakim był produkowany: 1941 – 1946

Kraj pochodzenia: Niemcy

Typ/rodzaj: BMW R75 Sahara był wykorzystywany przez wszystkie rodzaje armii niemieckiej na frontach II Wojny Światowej. Wykorzystywane były do transportu czy rozpoznania. Po wojnie w różnego rodzaju służbach oraz  były rękach prywatnych. Jest to najsłynniejszy motocykl produkowany  przez fabrykę w Monachium. Dzięki blokadzie mechanizmu różnicowego oraz napędowi na koło wózka bocznego, R75 posiadał bardzo dobre właściwości terenowe.  BMW Sahara rywalizował z Zundappem KS 750 o miano najlepszego niemieckiego motocykla wojskowego. Amerykanie wzorując się na BMW R75 stworzyli motocykl Harley Davidson Xa – pierwszego Harleya z silnikiem typu boxer, napędzanego wałem Kardana.

Zundapp db 200

Okres w jakim był produkowany: lata 30 XX wieku

Kraj pochodzenia: Niemcy

Typ/rodzaj: Niemiecki motocykl używany przez ludność cywilną oraz Wehrmacht jako pojazd kurierski i rozpoznaniowy. Po wojnie służył ludności cywilnej.

ZIŁ-485 BAW

Okres w jakim był produkowany: Lata 40 i 50 XX wieku

Kraj pochodzenia: ZSRR

Typ/rodzaj: Kopia amerykańskiej amfibii DUKW. Ciężarowy pojazd pływający BAW był przystosowany do przepraw przez zbiorniki wodne i przewozu 28 żołnierzy z pełnym ekwipunkiem lub sprzętu, np. 1 armaty kalibru 85 mm czy 1 haubicy kalibru 122 mm.

ZIS-3 Armata

Okres w jakim była produkowana: 1941 – 1945

Kraj pochodzenia: ZSRR

Typ/rodzaj: radziecka holowana armata przeciwpancerna o średnicy 76 mm.

Citroen BL 11

Okres w jakim był produkowany: 1934-1957

Kraj pochodzenia: Francja

Typ/rodzaj: . W trakcie wojny chętnie wykorzystywany przez Gestapo, po wojnie w Polsce z samochodu tego korzystała Służba Bezpieczeństwa. Był jednym z ulubionych samochodów gangsterów. Był to mniejszy brat Citroena 15 Six, nie tak luksusowy, ale wciąż bardzo dobry.

ZIS 110

Okres w jakim był produkowany: 1945 – 1959

Kraj pochodzenia: ZSRR

Typ/rodzaj: Monumentalny radziecki samochód luksusowy używany głównie przez wysokich rangą członków partii, generalicję i służby dyplomatyczne w krajach objętych komunizmem.

Tankietka TKS Hotchkiss wz 25

Okres w jakim był produkowany: lata 30 XX wieku

Kraj pochodzenia: Polska

Typ/rodzaj: Polski lekki czołg rozpoznawczy. Był podstawowym polskim pojazdem pancernym podczas kampanii wrześniowej w 1939r.  Użytkowane również przez Wehrmacht jako pojazdy zdobyczne. Dziś wyjątkowy unikat kolekcjonerski. Pojazd oryginalny.