Archiwum Portfolio - Strona 14 z 17 - Apogeum film
0
archive,paged,post-type-archive,post-type-archive-portfolio_page,paged-14,post-type-paged-14,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Archive

SU-76 aka СУ-76

Okres w jakim był produkowany: 1942-1945

Kraj pochodzenia: ZSRR

Typ/rodzaj: Radzieckie działo samobieżne, używane najczęściej w roli niszczyciela czołgów w trakcie II wojny światowej. Po wojnie jako podstawowe wyposażenie wojsk Układu Warszawskiego. Używany w konflikcie w Korei. Konstrukcja opierała się na wydłużonej i poszerzonej wersji czołgu lekkiego T-70. SU-76, było prostą konstrukcją, jednocześnie drugim, po T-34, najliczniej produkowanym wozem bojowym przez Związek Radziecki podczas Drugiej Wojny Światowej. Łącznie fabryki w w Kirowie i Mytszczi wyprodukowały ponad 14 000 sztuk tego działa samobieżnego. Pojazd ten napędzały dwa silniki GAZ-203, co ciekawe każdy dawał napęd na jedną z gąsiennic. Żołnierze lubili SU-76 ze względu na prostotę wykonania, niezawodność oraz łatwość obsługi. Ze względu na skrót nazwy, SU-76 nazywane było przez żołnierzy Suką.

Studebaker

Okres w jakim był produkowany: Lata 20 XX wieku

Kraj pochodzenia: USA

Typ/rodzaj: Samochód w wersji kareta z lat 20.

Star 266 Wrak

Okres w jakim był produkowany: 1973-2000

Kraj pochodzenia: Polska

Typ/rodzaj: Polski trzyosiowy samochód ciężarowy produkowany w Starachowicach. Występuje w różnych wersjach nadwoziowych, służyły zarówno w wojsku i gospodarce.

Sokół 1000 M111 CWS

Okres w jakim był produkowany: lata 30 XX wieku

Kraj pochodzenia: Polska

Typ/rodzaj: Najbardziej znany ciężki polski przedwojenny motocykl. Sokoły stanowiły zarówno etatowe wyposażenie wojska polskiego jak i były skierowane do ludności cywilnej i Poczty Polskiej. Po wojnie użytkowane praktycznie do lat 70.

Škoda 420 Popular Roadster

Okres w jakim był produkowany: lata 30 XX wieku

Kraj pochodzenia: Czechosłowacja

Typ/rodzaj: 3 osobowy cabrio-roadster o przepieknej linii nadwozia. Wielu uważa ją do dzisiaj za najpiękniejszą Skodę w historii.

Opel Kapitän

Okres w jakim był produkowany: lata 30 XX wieku

Kraj pochodzenia: Niemcy

Typ/rodzaj: Ostatni model Opla wprowadzony do sprzedaży przed II wojną światową. Ten średniej klasy samochód osobowy użytkowała ludność cywilna i Wehrmacht. Po wojnie używany jako samochód osobowy przez instytucje i osoby prywatne. Opel Kapitän budowany był w kilku wersjach nadwozia, czterodrzwiowy sedan, oraz dwudrzwiowe coupe i cabrio. Fabryki Opla min. w Rüsselsheim i Brandenburgu opuściło łącznie ponad 25,000 Kapitänów. Jak rzadko spotykane są kabriolety dwumiejscowe może świadczyć fakt, że zostało zbudowanych zaledwie 248 sztuk dla Opla, przed konstruktorów niezależnych – Gläser z Drezna i Hebmüller z Wülfrath w Wuppertalu. Opel Kapitän napędzał 2,5 litrowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik, stosowany wcześniej w modelach Super Six. Po wojnie Kapitän pojazd badany był przez sowieckich inżynierów i w znacznym sposób przyczynił się do powstania samochodu GAZ M-20 Pobieda, w Polsce znanego jako Warszawa M20.

 

 


 

Opel Blitz 3600

Okres w jakim był produkowany: 1930-1954

Kraj pochodzenia: Niemcy

Typ/rodzaj: Podstawowa ciężarówka niemieckiego transportu kołowego podczas II wojny światowej. Służyła III Rzeszy na praktycznie wszystkich drugo-wojennych frontach. Produkowana także w wersji cywilnej.

NSU

Okres w jakim był produkowany: Lata 30 XX wieku

Kraj pochodzenia: Niemcy

Typ/rodzaj: Ciężki motocykl wojskowy. Służba w Wehrmachcie, po wojnie użytkowany prywatnie.

FSC Lublin 51

Okres w jakim był produkowany: lata 50 XX wieku

Kraj pochodzenia: Polska

Typ/rodzaj: Polski samochód ciężarowy robiony po wojnie na licencji radzieckiego pojazdu GAZ-51 Wykorzystywany przez wojsko, służby mundurowe, gospodarkę oraz prywatnie.